ALP – Annas Leptin Protokoll

Viktminskning för den envisa kroppen
Har du provat allt gällande viktminskning och ingenting fungerar?
Kanske till och med börjar gå upp på samma kost som du tidigare stått still på?
Har du kämpat med jojobantning, LCHF, Viktväktarna och äggdieter och inte gått ner?
Det spelar ingen roll vad du gör för det händer ändå ingenting?

Då läser du på rätt ställe.

Dax att hitta den sista passande pusselbiten så att din kropp svarar på ditt ”kämpande”. Med denna pusselbit kan du slippa kämpa.
Dax att börja arbeta med kroppen och hjärnan.
Inte kämpa emot dem. (För de vinner alltid i alla fall)

Menyer?
ALP-kursen ger dig en kostmall/tekniker (inga färdiga menyer då du vill lära dig äta för livet efter din smak, tid, ork och livsstil)
Kostmallen fokuserar på leptin, levern och lymfan och även
insulin och blodsocker. Allt för att få igång din förbränning igen.
Detta ger både energi och viktminskning!
Inga pulver och inga piller.
Inga hittepåprodukter, ersättningsprodukter eller kemikalier.
Vi äter var dag och vi äter frukost, lunch och middag.
Grunden är animaliska proteiner, grönsaker/rotfrukter och naturliga fetter.
Glutenfri, alkoholfritt och rekommenderat mejerifri.
(Så du väljer vilka animaliska proteiner – du behöver inte äta kött om du inte vill men du behöver kunna välja något annat, alltså inte vara vegetarian.
Du känner efter om du vill bara äta grönsaker eller tål rotfrukter. Du får riktlinjer som du fyller med val som passar dig, din
hjärna och din kropp.)

12 veckor i fysisk grupp eller enskilt

Tryckt material ingår i kursen i form av boken ”ALP Kokboken”
(ALP Kokboken av Anna Hallén Buitenhuis)

ALP- Kursen är på 12 veckor och du bygger din individuella kostplan (med hjälp av frågor och förklaringar). Vi är inte alla likadana och vi behöver inte exakt samma sak. Du vill göra val
som är bra för dig. Jag hjälper dig med kunskap om vad du vill välja.

Under de första veckorna ligger fokus på att balansera upp kroppen. Att få allt att fungera igen så viktminskningen blir möjlig. På dessa 7-8 veckorna brukar man gå ner 4-9 kilo.
Alla är olika och tyvärr finns inga garantier, men det är 4-9 kilo på kursdeltagare som aldrig brukar gå ner och där ”ingenting fungerar”.
Vi arbetar med 3 olika ALP tekniker, kallade T1, T2 och T3.
Vecka 8 – 10 eller 12 är det dags för teknik 4, T4. Nu ska vi bygga en livsstil. Både med fokus att gå ner mer om vi önskar men främst att skapa en rutin och livsstil så vi aldrig går upp igen. För var gång vi jojobantar så blir kroppen mer och mer envis.
Japp, det finns en T5 för semester och kalas.

Vad står ALP för?
Annas Leptin Protkoll. En kunskap byggd på hormonresistens, nedsatt ämnesomsättning, svullnad och önskan att laga detta så viktminskningen fungerar igen. Ja, detta är något helt nytt och spännande.

Kortfattat går ALP ut på att en kropp som i många år utsatts för viktminskning kommer att sänka sitt leptin (berättar för hjärnan vilka fettreserver som finns på din kropp). Detta gör att T3 (din ämnesomsättning och energi) minskar.
Summasummarium: kroppen tror att den väger 47 kilo, du har fortfarande kilon kvar och ämnesomsättningen är nu låg. Du kommer märka detta som att nu fungerar ingenting trots att du gör alla rätt. Troligtvis upplever du även en energilöshet och kanske hopplöshet.

På detta har jag lagt fokus på att våra organ ska få allt de behöver vissa dagar och vila från belastning andra dagar. Till exempel vårt lymfsystem & vår lever.

Detta är ett utdrag från Anna Hallén som grundat ALP.

Boka DIN plats via Boka Direkt